Vissa i min ålder köper hus – jag köper symaskin

I min strävan på att bli vuxen och huslig så har jag slagit till och köpt symaskin. Självklart via internet affär då den i butikerna kring mig kostade 4000 kr mot för det 3000 kr jag betalade på nätet (inklusive frakt). Dessutom är det kul att prova olika webb butiker. Kontant betalning! Kommer aldrig köpa någonting jag inte har råd med förutom bostad.

Detta är min nya maskin: Singer fyller 160 år och det firas med att tillverka en Jubileumssymaskins i gammalt stuk, med nytänk.

Singer 160 års jubileums maskine har samma tänk som Singer Curvy -serien som är en av våra riktiga Storsäljen från vår sida.
Du får en mycket trevlig symaskin, lätt att ställa in och enkel att trä med det nya trädningssystemet.

22 sömmar, 2 stegs knapphål.SwiftSmart trädningssystem, specialutvecklat system för enkel trädning av tråden genom ett tryck, direktval av sömmar, 3 StayBright LED lights (bra belysning!), nålträdare, extra förlängning på tillbehörslådan,tillbehör ingår.

Sist jag sydde på symaskin var när jag gick i gymnasiet för typ 8 års sedan, så jag kan ärligt säga att jag inte känner mig så säker. Men man måste ju våga, annars blir man inte bättre. Då jag är duktig på tekniska saker så borde nog maskinen vara mitt minsta problem, blir nog mer sy själva sakerna som blir mitt stora problem. Första utmaningen, Symaskinhuv. Ska jag vara realistisk får jag nog vara glad om jag hinner till jul.

Lyckades trä alla trådar idag och har provsytt, lever om ganska ordentligt. Men det är ju bara charmigt och ger den lite gammal karaktär.

Kommentera

