Dagens köp: Iphone 5

Jag har väntat på att min mobil från 2007 ska ge mig en signal på att den håller på att gå sönder. I veckan kom den, en viktig knapp har slutat fungerat. De var den ursäkt jag behövde för att gå och köpa nya Iphone 5. Självklart köpte jag kontant, 5995 kr. Detta då jag vill behålla kontantkort. För som alla vet är abonnemang en pengafälla, i det långa loppet tjänar man på att köpa loss mobilen direkt. Då jag bor i Norrland så har man inte så många andra val än att gå till Telia, om man vill ha bra mobilnät vill säga. Men jag blev riktigt imponerad av hur trevliga dem var, försökte inte en enda gång sälja på mig något abonnemang eller uppdelad betalning efter jag sa vad jag ville ha. Det är därför jag undviker butiker till stor del och handla på nätet.

Det enda negativa jag har sett (har haft den knappt 1 h) är att de har gått ifrån att alla enheter har samma kabel och laddningsfunktion. Nu är det plötsligt mindre, så nu funkar det bara med den sladd som följer med. Lite tråkigt, men vad ska man göra? Nu har jag då något som sysselsätter mig ett tag.

Kommentera

