Hur tänker folk ibland?

IMG_0106

På väg hem till mina föräldrar som bor på landet så möts jag av detta. Lapparna som har renarna i skogen omkring där jag är uppväxt har valt att stanna och parkera över hela vägen mitt i en kurva på 90 väg för att släppa av renar. WTF. Kommer man från andra hållet så ser man inte dem i tid. Undrar hur dem tänkte här? Till och med jag har mer vett än att ställa bilen tvärs över vägen i en kurva.

Ett tips för att komma igenom en renflock som står mitt på vägen: aldrig stanna bilen, fortsätt rulla sakta – så tar bilen och renarna ingen skada om de skulle råka bli kontakt.

Kommentera

