Gratis sammanräkning 2012

Augusti: 288 kr

September: 282 kr

Oktober: 914 kr

November: 925 kr

December: 1075 kr

Totalt: 3484

Jag har snittat ungefär 700 kr per månad i gratis saker, vilket inte är så dåligt. Förra året snittade jag lite över 1000 kr i månaden, men det beror ju jätte mycket på vad det finns för gratis saker där ute. Nästa år vill jag självklart förbättra mig, men så länge man tjänar någon hundralapp i månaden är det definitivt värt det. Känns som man efter 2-3 år av att hållt på med detta så har man listat ut vad man tjänar på. Imorgon har jag köpstopp, vilket kommer att bli en utmaning. Men jag känner mig just nu motiverad, förhoppningen är bara att det ska gälla hela året. Det är dem budgetar jag har beskrivit tidigare som kommer att gälla. Tänkte också försöka skriva ut en spenderings lista i slutet av varje månad för att hålla räkning hur mycket jag handlat för och vad jag kan spara.

Avslutar nu 2012 med vad jag tror 2013 kommer att bestå av för mig: jobba. Ska bli spännande att se vad min lön slutar på i januari, har jobbat  varenda helg och röd dag i december förutom julafton.

2 thoughts on “Gratis sammanräkning 2012

  1. Vad härligt! Funderar också på att börja skriva upp mina gratis saker för att ha lite bättre koll, har bara hållit på med att få gratis saker i några månader och bara tagit sånt jag verkligen vill ha, men i år vill jag ha mer haha.. Lycka till med köpstoppet nu!

    • Det tycker jag absolut du ska göra. Det är jättebra att kunna gå tillbaka och kolla på vad jag har fått tidigare för saker och även datum om man är intresserad. Man får en bättre överblick som inte försvinner. haha, jo, det blir lätt så att man vill ha mer. Man börjar snegla på vad andra får och blir avundsjuk, behöver mer saker för att bli nöjd. En av anledningarna till att jag bloggar är ju också att det ger fördel på tex smartson, hos vissa företag och även ett måste vid blogga och få erbjudanden. Sen är det också ett bra sätt att värva medlemmar till tex buzzador och olika paneler som man får poäng för. Dag 1 går bra en så länge, har inget köpsug. Bara 354 dagar kvar….=)

Kommentera

