Utvärdering 2 veckan med köpstopp

Rent köpmässigt så har den här veckan varit jobbigare än förra. Tex så kunde jag inte låta bli att köpa några riktiga 10 kr klipp när jag var och handlade mjölk på mataffären. Kan ärligt säga att jag har svårt att inte köpa matvaror när det är bra priser, det känns som om man missar något bra annars. Så jag kunde inte helt hålla mig till att bara köpa frukt och mjölk denna månad. Men annars har jag inte fuskat gällande mat, kämpar och äter hemma varje dag. Kan säga att jag tänker på hamburgare och pizza. Max. Frasses.  Mmmm. Men har lyckats stå emot, så jag är ändå stolt över mig själv att jag klarar det. Skräpmat är en av mina svagheter, är gott och innebär att jag inte behöver laga det själv. Man blir ju less på att laga mat ibland också. Nu senaste dagarna har jag bara käkat matlådor, så det är ju snabbmat i princip då jag inte behöver laga något. Bara stoppa i micron.

Men det är faktiskt inte så synd om mig då jag ska äta ”go” mat 2 gånger denna vecka, i samband med min examination. Men jag var smart och betalade in det före jul, så det räknas inte in i min Januari budget. Jag har också tänkt publicera mitt spenderade i slutet av månaden, så jag får en översikt. Känns bättre att göra det 1 gång i månaden, då kan jag göra allt på en gång.

Saker som jag har köpt under veckan var några pysselprodukter på 75% rea eller mer via Åhlens, för 40 kr. Så det är ingen galen utgift, rimlig. Dessutom vill jag ju utvecklas kreativt nu under året, så då måste jag ha matrial.

Dessutom verkar det som jag har möjlighet att jobba extra på ett av mina gammla jobb, men kommer där att fortsätta som undersköterska då jag inte har tid att gå inskolning för sjuksköterska. För mig känns det helt ok, för rent lönmässigt är det inte så stor skillnad mellan undersköterska och sjuksköterska. Dessutom är det på sjukhus och det är jäklit stressigt på den avdelningen nu för sjuksköterskor och undersköterskor. Lite personal och överbeläggningar. Vet inte om jag vill utsätta mig för den ångesten det skulle ge att jobba som ny sjuksköterska där. Det är så mycket nytt att lära sig på kort tid och min tjänst på kommunen börjar 1 februari. Men nu har jag då möjlighet att dryga ut mina 75% med extrajobb om jag vill, vilket känns bra.

Sen har jag jobbat 1 dag extra i helgen, så det blir + i kassan i februari. Så såg vecka 2 ut för mig. Tycker det flyter på bra.

tummen upp

One thought on “Utvärdering 2 veckan med köpstopp

Kommentera

