Utvärdering vecka 10 med köpstopp

Denna vecka bestod som vanligt av mycket jobb. Det positiva är att efter att ha jobbat 1 månad så ska jag få löneökning. Å – nej, det beror inte på att jag är så skinande briljant. Det är nya avtal bestämda inom kommunen, tror det handlar om 24 000 kr, men är inte säker. Har inte sett avtalet ännu. Men det är mer än jag tjänar idag, vilket är kanon. Det kan också hända att jag får jobba mer än 75% fortare än jag trodde, men jag får vänta och se. Det är sjuksköterskebrist, så på den fronten valde jag rätt utbildning. Jag lär få jobba hårt framöver. Känner att min puls och blodtryck har varit hög slutet av denna vecka, varit ganska mycket på jobbet. Men jag är väldigt medveten om det och har inte tänkt bränna ut mig första året jag jobba. Så man får se upp att man inte tar på sig för mycket. Men det är svårt att säga nej till jobb, i alla fall för mig.

Kommer nog ändå söka in på 2 skolor för en vidareutbildning i september 2013 då jag inte vet vad som händer efter sista augusti. Får se hur det känns där jag är nu efter sommaren och vilka jobbmöjligheter som finns inom staden efter sommaren. Men jag kommer att söka andra jobb, då jag vill ha alternativ. Men det är inte lönt att göra nu när det bara utannonseras sommarvikarier. Så det blir nog i sommar jag får börja med det. Skolorna söker jag i helgen då man för börja ansöka 15 Mars. Men man kan ju alltid fila på CV för att förbereda sig.

Träningen gick väldigt dålig i veckan. Har varit ute och gått, men ej varit på gymmet. 0 motivation till det. Vet inte varför det är så, men känner mig bara slut på kvällen och vill vara hemma. Kan vara att man har så mycket tankar på framtiden och jobb i huvudet. Att jag är väldigt distraherad av andra saker.

Mat mässigt har veckan gått bra. Käkat hemma och matlådor. Inget speciellt, försöker som sagt äta ut det mesta ur kyl & frysen.

I helgen var jag och hälsade på min mormor. Hon har nyligen flyttat från ett jättehus till lägenhet, så jag hade möjligheten att få ta  vad jag ville från huset som var kvar – då hon redan flyttat och tagit med sig det hon ville. Tror jag slutade med 2 flyttlådor, 1 korg med garn, trådar och en påse med skor. Då tog jag ändå bara det jag absolut behövde och rymmer i min lägenhet. Så detta är lite av det, kommer att mätta mitt shopping och pryl begär ett bra tag. Plus att jag fick allt!

IMG_0587

Min mormor och jag har samma skostorlek, 39. Jag tycker hon har skitläcker skosmak för en äldre dam. Känns absolut som jag kan ha dessa 2 skor utan att någon kommer höja på ögonen. De svarta paret är verkligen mig. Jag köper aldrig själv med klack ( oskönt plus att jag redan är lång), så det är kul att ha 1 par med det. Sandalerna blir bra till sommaren. Kanske som jobbskor?

IMG_0588 IMG_0589

Min mormors syster har gjort massor av mattor själv, har även sålt förut vet jag. Min mormor hade kanske 30 par hemma. Jag tog 2 st, rymmer inte fler. Men de är jättefina och välgjorda. Så jag är helnöjd. Dessutom är inte mattor billiga att köpa in, så jag uppskattar det verkligen. Då kan man gå barfota utan att frysa om fötterna också.

IMG_0590

Fick dessa 3 Tupperwear produkter. Kanon kvalité och användbara. Håller jätte bra. Dyra att köpa in, så här sparar jag också.

IMG_0592

Kakfat. Ska använda det som förvaring till pysselgrejer, är ju modernt.

IMG_0570

Kan verka konstigt då jag jobbar i vården, men jag har ingen Första hjälpen låda hemma. Har starkt funderat på att köpa en. Men då hade mormor kvar denna från 80-talet? Aldrig använd. Allt är förslutet, så jag ser då ingen problem med att använda den. Kul med en äldre modell. Helnöjd.

KIMG_0571 IMG_0572

Sen kommer vi till sy, pärlor, garn, tyg, pyssel m.m. sakerna som hon inte skulle ha kvar. Detta är kanske 1/2 av det jag fick. Blev jätteglad då jag slipper inhandla vissa produkter som jag funderat på. Dessutom har jag saker som jag inte ens visste jag behövde. Så jag har det jag kan göra nu. Dessutom var det en massa andra saker också som jag inte tog kort på, tänkte det kunde vara kul att se ungefär vad jag valde. Försökte som sagt vara praktiskt. Så det blev en kul avslutning på helgen.

Rent köpesmässigt så kan jag tänka på att jag vill handla, tex efter jobbet. Men när jag är hemma så är jag för lat för att cykla in på stan för att fönstershoppa. Så då blir det väl mer att jag kollar på internet. Men det räcker just nu att bara titta, känner mig inte sugen på att köpa. Men det oroar mig lite att jag är så grund sugen att gå på stan och ”kolla”. Vet inte vad det beror på. Men så länge jag inte köper något är det ju lugnt.

Kommentera

