Utvärdering vecka 11 med köpstopp

Denna vecka inleddes med en födelsedag för en familjemedlem. Då jag bara köper presenter till dem så har jag valt att inte snåla på det i år, även fast det är köpstopp. Påverkar ändå inte min ekonomi så mycket att köpa en present. Dessutom vill jag. Så det var trevligt att träffa hela släkten igen.

Vi har en bra sammanhållning bland min släkt, på både mor och fars sida. Trevligt att man känner alla morbröder, farbröder, mostrar, fastrar och kusiner. Man är alltid välkommen hem till dem! Är kul, vet att det inte är så i alla släkter. Självklart är det lite spänningar och missnöje bland vissa, men ingenting som påverkar det stora hela.

Fick hockybiljetter av min faster till Skellefteå AIK vs Brynäs. Har säsongskort sittplats och hade inte möjlighet att gå, så då fick jag äran + 1 vän. Har jag inte en fin faster?

IMG_0584

Så det var väl mitt roliga under veckan. Annars har jag som vanligt jobbat. Det rullar på vardagslivet.

Har ätit hemma, alla dagar utom 2. Bröt mitt matlöfte. Men jag har jobbat extra 2 dagar så då kände jag att jag kunde unna mig ute lunch. Får vara försiktig så jag inte jobbar för mycket framöver. Är väldigt lagom med 75 % som jag tidigare nämnt, men när någon frågar så är det svårt att säga nej. Vet inte om det är extrapengarna som lockar eller bara att visa sig som en lagspelare? Men måste hårdna till sommaren så jag inte jobbar mer än 100%. Är mitt mål. Rent ekonomiskt behöver jag inte jobba mer och det är så himla onödigt att bränna ut sig innan 30 år. Så det får jag jobba på någon månad nu.

Träningen går fortfarande ganska dåligt. Måste he mig ut och gå i alla fall. Försöka förbättra mig nästa vecka.

Rent köp mässigt går det väl bra. Har köpt lite mer matprodukter än jag tänkt, men det får vara så. Så länge jag inte köper saker så är jag glad. Känner fortfarande lite sug för saker. Vill gärna fara och titta, men köper ingenting. Samma gäller webb butiker. Butiker som junkyard får in nya produkter nu och jag tror jag bara är lite nyfiken vad som ”gäller”. Se men inte röra.

Har lagat mat. Prova köpa en hel färsk kyckling och tillagade den. Skulle ju vara billigare och saftigare än att köpa färdiggrillat, Jag gjorde efter detta recept. Blev helt ok. 6 portioner av allt. Kycklingen kostade 30 kr. Så jag fortsätter utforska mina cooking skills.

Har inte haft energi att göra något kreativt eller nyttigt. Varit ganska slut i veckan. Är ute i det verkliga livet nu.

Kommentera

