Utvärdering vecka 14 av köpstopp

Denna vecka började bra, var sjuk 3 dagar. Så det är billigt, låg mest hemma i sängen och stirrade i väggen alternativt taket. Sen var det jobb 2 dagar. Har också hunnit fixa papper till norsk sjuksköterskelicens, var mer komplicerat en jag först trott. Fick tillbaka skickat att jag saknade stämplar som validerarde mina papper. Suck. Så det var bara att kopiera upp alla papper igen och fylla i blanketten, sen bege sig på arbetsförmedlingen för att få de stämplar som krävdes ( 2 st på varje papper + signatur). Nu är jag en sådan person som hatar att gå på arbetsförmedlingen. Sist jag var där för 4 år? och skrev in mig så ville dem att man skulle söka jobb utanför kommunen. Då detta inte passade in i mina planer på att bo hemma 1 år + plugga upp Matte B för att komma in på sjuksköterskeutbildningen så sa jag bestämt nej till detta, p g a att jag ändå inte skulle få några pengar av dem – så det spelar ingen roll för mig. Vad ska dem då hota med? De var mer en princip sak att jag skulle vara med i arbetslöshets statistiken. Visst känns det underbart att vara fri och inte bli tvingad att göra saker man inte vill? Som tur var verkade jag inte ha någon röd prick vid mitt namn och fick den hjälp jag behövde, så nu hoppas jag ansökan bli godkänt så slipper man lägga mer energi på det. Resten av helgen har varit lugn, passade på att göra maten jag nämnde i ett tidigare inlägg, Burritos.

IMG_0625 IMG_0627

Hittade ett köttfärsrecept via internetsökning och sen köpte jag tortilla bröd. Lägg till de grönsaker man vill ha + ost. Rulla ihop och lägg ett hushållspapper närmast brödet innan du försluter med folien. Gick snabbt att göra och är gott, lite som tacos. Nu har jag bara smakat den färska, ej det som är fryst. Men går det bra är detta definitivt något jag kommer att fortsätta med. Ingen hög svårighetsnivå alls.

Gällande köpsuget är detta ganska icke existerande nu förutom mat. Och som alla vet är det något jag måste ha för att överleva, men inte i den nivå jag velat. Tror jag har ett mat problem. Det är i alla fall bättre än ett drog problem. Gillar fortfarande att titta, både i butik och internet affärer, men köper ingenting. Bara fantiserar om hur man skulle vilja ha det (bostad och inredning).

Jag köpte däremot hårspännen denna vecka för 50 kr, men det var det för min lugg. Antingen det eller klippa mig. Det kostar mycket mer så jag avvaktar nog någon månad till med klippningen. Klippte mig senast i januari. 6 månader kan jag lätt vänta, tror jag ska boka till juni, det är acceptabelt.

IMG_0629

Mitt nya hygienskydd kom denna vecka. Förhoppningsvis så ska denna investering räcka 10 år framåt nu. Kostade 300 kr + 12 kr frakt.

Kommentera

