Tv serie våren 2013

Nu är det äntligen dags för lite nya tv-program. Som jag har längtat.

Hannibal-Cast-NBC-600x350

Hannibal har börjat! Sett de 3 första avsnitten. Är inte alls som jag hade visualiserat mig, men på ett bra sett. Rekommenderas.

bates-motel-poster-306x600

En annan tv-serie som inte uppmärksammats så mycket är Bates motel. Har bara sett de 3 första avsnitten, men det är helt ok. Däremot hade jag inte fattat om det utspelas nutid eller längre bak i tiden. Klädstilen påminner mig om 60-tal, men sen är det med mobiltelefoner osv i serien, så det måste väl vara nutid. Alla som sett Psycho känner till historien om Norman Bates, denna tv-serie handlar om hans ungdom. Så det är lite blodigt här också.

Dexter kommer snart ut med sista säsongen. Skönt säger jag, älskade 1:a säsongen men sen har det bara gått utför. Så jag hoppas på en händelserik sista säsong. Får se om han blir avslöjad eller vad.

En av mina favorit böcker, Bitten av Kelley Armstrong håller nu på att spelas in till tv-serie. Den är säkert minst 1 år bort, men jag peppar redan nu. Med varulvar så kan man ju inte misslyckas. Ska bara bli spännande att se hur dem gör med the transformation, väljer dem riktiga vargar som True blood eller data animerat?

Mina guilty plesure tv franchies är ju The real husewifes of… och nu är det äntligen dax för New Jersey igen. Sen har Kim Zolciak en spin off som jag ser, Dont be tardy.  TLC sviker inte dem heller och är tillbaka med My big fat American gypsy wedding, säsong 2. Så min tv kalender är ganska full just nu. Vad ser ni?

Kommentera

