Utvärdering vecka 16 av köpstopp

Den här veckan har gått bra köpmässigt. Det är mat som kostar för mig. Har svårt att inte plocka åt mig en godis bit när jag är i affären. Jag tror det är mitt socker beroende mer än någonting annat. Jag är inte sådan person som är rädd för att man ska gå upp i vikt, jag är mer rädd för att jag ska få hål i tänderna. Brukar alltid visualisera att jag har fått hål i tänderna, detta kommer att bli väldigt pinsamt när jag kommer till tandläkaren. Men jag vet inte om mina tänder har blivit härdade eller om jag är riktigt duktig på att borsta, för sedan jag fyllde 20 år har jag inte haft 1 hål. Före det har jag alltid haft. Vet inte vad som hände. Känns då bra då det annars kan bli riktigt dyrt att börja laga hål. Men sen jag gick över till privat tandläkare så har jag inte haft 1 problem, dessutom är de trevligare än landstinget. En av mina bästa beslut. Lär också försöka gå över till privat läkare när man kan, gillar inte det man ser bakom kulisserna hos landstinget. Vården blir bara sämre…

Åter till köplust, känner inget sug. Har just nu inget problem att gå i tex klädbutik och titta, funderar inte ens på att köpa. Mer bara tidsfördriv om man har lite att göra någon dag. Så det känns bra. Vet inte om jag har så stor motivation nu, känns mer som jag har accepterat min situation och lever efter det. Tänker inte lika mycket aktivt på att jag har köpstopp. Hittar på gratis aktiviteter som att vara ute och gå, besöka biblioteket, laga avancerad mat.

Jobbet rullar på, ska nu tillbaka till min ordinarie jobbplats, varit på andra ”hus” nån vecka för att kunna jobba där i framtiden. Nu är det inte långt kvar innan sommaren också, har kanske lite ångest om hur det kommer att gå. Var föresten på ett möte om hemsjukvården som kommunen ska ta över nu, där bjöds det på fika, lunch och fika igen. Man känner sig väldigt bortskämd då man pluggat och inte är van att få någonting. Man måste ju glädjas åt de små sakerna i vardagen.

På gratisfronten har denna vecka sugit fett. Ingenting. Jag fick i alla besked om jag skulle få igen nästan 4500 kr på skatten, så lite goda nyheter bjöd veckan på. Förutom SM guldet i hockey då. Inte ofta man ser så många fulla människor ute 3 dagar i sträck. Tur man inte jobbar på akuten.

Nu laddar jag för en till köpfri vecka, det enda jag har att se fram emot är Iron man 3 som jag ska passa på att se. Den kan ju inte vara sämre än Transformers 2 och 3 i alla fall.

Kommentera

