Köpstopp – Hindrar mitt dag jobb min hobby?

Har funderat kring varför det går så dåligt just nu kring min hobby – gratis saker. Har kommit fram till att mitt dagjobb hindrar min framgång. Oftast jobbar jag 8-17 vardagar, är alltså borta från datorn när allt händer. Tidigare när man studerade så var man väldigt fri och kunde sitta vid datorn stora delar av dagen om man så ville. Men nu så kollar jag när jag kommer hem från jobbet, då det mesta är slut. Känner också att man inte alls har lika mycket energi att lägga på att hitta nya saker. Vad är då lösningen? Ska jag ta jobbet mer oseriöst och ha med mig mobilen överallt? Nej, jag hatar folk som drar upp mobilen på fikaraster och när man sitter och pratar. Vill inte bli en sådan person. Gissar att det är bara att acceptera situationen. Än så länge betalar mitt dagjobb mer än hobbyn, så man kan inte sluta det. Såg också ett mail på jobbet i fredags, där det står att man får 1200 kr utöver normal ersättning för varje extra pass man tar i sommar. Då jag jobbar 100 % så betyder det att jag får kvalificerad övertid på allt jag jobbar extra + 1200 kr. Är det verkligen så kommer jag nog inte att vara ledig så mycket i sommar. Sjuksköterskebristen ser ut att löna sig alltså, i alla fall under sommarmånaderna.

Kommentera

