Köpstopp – Utvärdering vecka 22

Vardagen fortsätter att rulla på. Livet utspelas mycket på jobbet under veckorna, känns inte som man gör mycket annat än att jobba. Försöker vara ute och gå, men motivationen har varit riktigt dåligt. Läser böcker istället. Egentligen borde jag läsa på lite saker gällande jobbet – men ännu sämre motivation på den fronten. Måste säga att nu när man äntligen kan slappna av och inte plugga så undviker jag det extremt mycket. Man jobbar med det minst 8 timmar varje dag så det sista man vill är att komma hem till det. Är väl bara att acceptera. Läser mycket andra böcker istället! Riktigt skönt och man lär sig alltid någonting.

Köpstoppet sprack väl denna vecka. Köpte kläder jag inte behöver, men ville ha. Hade på känn att jag skulle åka dit och denna vecka blev det. Jag har inte fått dem ännu då jag beställde på nätet, får se om jag behåller dem eller skickat tillbaka. Det är jag och dessa märkeskläder. Nu har jag halkat dit på OBEY kläder och ville ha fler. Har ingen annan ursäkt än att jag är svag sinnad. Rent ekonomiskt känns det inte alls, spelar ingen roll om jag köper dem eller inte. Det är det som är problemet när jag sparar. Känns ganska likgiltig över att ha gjort det.

Med maten går det bra, äter hemma. Känner redan nu att aptiten blivit sämre, skyller på sommaren och värmen. Ska se om jag kan gå ner på att bara äta 1 måltid per dag. Äter aldrig frukost, har inte gjort det på 18 år. Av någon anledning så börjar jag må illa av att äta före 9-10 tiden. Första måltiden brukar vara lunch, ibland till och med middagen. Så länge man inte stoppar i sig något så blir man inte hungrig. Mår inte illa av att inte äta heller. Däremot så är jag farlig på att äta en massa på kvällarna.

Ena kvällen i helgen spenderade jag med att lära mig skjuta på lerduvor med hagelbössa.

IMG_0679

IMG_0680

Helsike mycket svårare än jag trodde. Hade cirka 2 träffar av kanske 16 skott, men är ändå mycket nöjd. Lerduvorna flyger ju fram så snabbt. Tackar min pricksäkerhet på 8 bitars nintendo, vi hade duck spelet med pistol. Dessutom prick sköt jag med kula och sikte, riktigt roligt. Särskilt när man träffar målet. Måste nog prova göra detta igen snart.

Annat gratisnöje denna helg var att tillbringa tiden i stugan. Lugn och ro. Plus 20 grader i vattnet och luften skadar ju inte heller.

IMG_0074

Är riktigt nöjd med mina helgplaner, man kan göra mycket gratisaktiviteter bara man har lite fantasi. Kul när resten av familjen blir peppade också. Fortsätter och kämpa på med köpstopp, låter inte ett gupp hindra mig. Blir också motiverad att jobba och tjäna pengar nu då jag såg jag var fått status ”behörig” på antagningen.se. Nu gäller det bara att få söker så jag kommer in! Vet bara inte hur jag ska göra om jag kommer in….

Kommentera

