Köpstopp – Utvärdering vecka 23

Har denna vecka jobbat 2 dagar och hunnit ha minisemester resten av veckan. Kom på att jag faktiskt har semesterdagar att plocka ut, så jag passade på medan det fortfarande är bra bemanning på jobbet. Känns alltid bra att få betalt samt vara ledig. Har fortfarande 11 dagar kvar att plocka ut, men jag lär måsta ta pengar då det inte finns en chans i h-vete att jag kommer att ha semester igen innan min anställning slutar sista augusti. Har inte köpt någonting denna vecka, förutom mat. Var på en till enduro motorcross tävling i Umeå, denna gång med roliga hinder.

IMG_0704

Sen hade jag planer på att hjälpa familjen i våran stuga, men på grund av att jag är klantig och inte ens kan gå utan att göra mig illa så spenderade jag 4 dagar av min semester med att vila upp mig efter en ordentlig stukning. Jag var ute på en långpromenad, 1,5 timme från hemmet när jag trampar snett på en sten. Ajj. F. Trodde jag nästan skulle vara tvungen att ringa efter skjuts hem direkt då jag gjorde det, men bet ihop och gick hem i 1,5 timme. Rena 127 timmar stilen. Var bara förbannad på mig själv. Man känner sig så klantig. Men det går ju bra så länge man är varm, blev inte kul när jag kom hem dock och andades ut. Men det räcker ju med att äta Alvedon. Jag verkar bara skada mig på konstiga sätt. Senaste gången jag skadade mig i knäet låg jag i sängen och såg tv och lyckades vrida knäet ur led. Suck.

IMG_0707

Dag 1

IMG_0709 IMG_0710

Dag 2

Denna skada gav mig då en ordentlig ursäkt att inte behöva hjälpa till i allt bygge. Spenderade 3 dagar i soffan, såg tv och utforskade youtube. Känns då bättre nu, kan då gå. Är bara glad att jag inte bröt foten. Sen så hade min cykel punka när jag kom hem till Skellefteå igen. Typiskt, när man inte vill gå någonstans.

När man skadar sig brukar vara en bra tid att reflektera över livet.

 

Kommentera

