Köpstopp – Utvärdering vecka 49

Den här veckan har det inte hänt så mycket, jobbar mest på och försöker komma in i vardagslunken. Har jobbat natt och dag denna vecka och det tär, man blir tröttare. Så är jag inte på jobbet så hänger jag mest hemma. Tyvärr så väntar jag fortfarande på möbler för att kunna packa upp och göra klart i lägenheten ordentligt. Så det är lite stökigt (oreda) här hemma och jag orkar inte göra något förrän alla möbler kommer. Sen ska lite lampor och vägghyllor upp. Men i slutet av Januari så borde det vara klart. Har ändå gått otroligt smidigt med flytt, jobb osv – relativt huvudvärksfritt. Nu vill man bara komma vidare och kunna fokusera på nya mål helt enkelt, som Köpstopp 2014.

Denna helg så har jag jobbat på att utveckla mig själv, genom att baka mjukkaka. Brukade göra detta när jag var mindre, men det var länge sen jag var med sist samt att jag vill kunna göra det själv om så krävs. Så jag fick mig far & mor ( behövdes knappt någon övertalning alls, de är lätt övertalade till det mesta). Så nu känner jag mig självsäker på att jag kan göra degen, vet om jäsningen, utbakning och gräddningen. Dessutom får man ju bröd som man vet vad det är i, samt att det är godare. Så en helt ok vecka alltså.

IMG_0997 IMG_0998

Gällande pengar så försöker jag hålla inne på alla utgifter just nu. Känns som jag har brännt en hel del ändå de sista månaderna. Så det blir inte så avancerade julklappar detta år. Måste gå igenom vad jag har också, ska se om jag ska försöka göra någon ordentlig utrensning bland kläder och saker. Ska försöka att bara ha det mest nödvändiga och ett mindre prylrikt liv så småningom.

Kommentera

