Uppdrag skuldfri – Halv vägs inne i Mars

Håller hittills mitt ord om att ta det lugnt gälland att spendera denna månad. Fokuserar på jobbet samt studier. Läser nu en högskolekurs på distans, så det tar ganska stor tid det också. Kan vara bra genrep inför HT 2014. Antagningen öppnade ju sin ansökan idag till program och kurser. Just nu lutar jag nog mot att söka 2 kurser inom vården att läsa parallellt med mitt jobb, istället för vidareutbildningen jag är sugen på. Detta pga att den utbildningen inte ges vid Umeå Universitet eller Luleå Universitet förrän vid VT 15, så det är ganska kört fram till dess om jag inte vill plugga längre ner i landet – vilket jag ej vill. Så jag kommer att söka läkemedelsbehandling och förskrivningsrätt (kurs i distanssjuksköterska utbildning) för att öka min kompetens och attraktion på arbetsmarknaden. Jag vill inte jobba som distriktsjuksköterska – men det skadar aldrig att ha den behörigheten. Sen har jag inte bestämt mig vilken kurs till jag ska läsa, kanske om diabetes. Har ju lite tid att bestämma mig. Tror jag ska boka in en tid hos en yrkesvägledare imorgon för att bolla lite idéer osv, skadar ju aldrig.

Vet fortfarande inte hur jag ska göra i sommar gällande jobb, är lite nervös gällande semestern från mitt nuvarande jobb. Får se om de får några vikarier vill säga. Så jag avvaktar just nu, men jag är sugen på att fara 4 veckor till Norge. Då får man kontakta något bemanningsföretag när man vet helt enkelt. Sen kommer jag inte att svara på ett samtal på min mobil under min semester som jag inte känner igen. Lycka till att beordra in mig för att jobba om ni inte kan få tag i mig=) Jag har även en väl använd ”blockera kontakt” funktion på min mobil, så det så. Nu ringer telefonförsäljare aldrig mer än 1 samtal till mig, vem behöver nix när det finns nr pres?

Har äntligen fått ordning på min lägenhet nu, är väl egentligen bara sovrummet som jag inte är nöjd med. Men det ekar fortfarande tomt i mina fönster, behöver blommor! Sist  jag var hemma hos min mor & far såg jag att alla hennes blommor är i behov av en omplantering. Så jag ska passa på att dela lite blommor från henne så slipper jag köpa en massa nya. Så nu behöver jag bara investera i blomsterjord då jag har en massa krukor. Så billig lösning. Blir förmodligen till helgen jag gör det. Att hålla de vid liv är en annan fråga. Det blir lite survival of the fittest.

Men jag försöker att inte köpa på mig en massa onödiga saker, typ gardiner, inredning osv. Använder det jag har, duger. Lägger energi på att städa istället, stor omställning med att städa 36 kvm till 85 kvm. Går inte på 1 timme längre om man ska vara noga. Dessutom har jag gjort ett pysselrum som inte alls är i ordning, vet inte var jag ska börja…. Får se när jag tar tag i det. Det är det sköna med att bo själv, får göra som jag själv vill.

Tittade in på min lön i Mars, såg riktigt fint ut då jag jobbat extra 1 natt i februari med kvalificerad övertid = 4000 kr. Detta är varför det är så svårt för mig att tacka nej att jobba extra. Tyvärr var jag också sjuk 3 dagar, så det kvittar sig väl. Men fördelen med att vara fast anställd är ju att jag får lite pengar fastän jag är sjuk i alla fall.

Kommentera

